Hatem Babiker Awad Al-Karim --Interim Period, US Sanctions, and International Terrorism Regulations -3-4
After the chanting
By Hatem Babiker Awad Al-Karim
Interim Period, US Sanctions, and International Terrorism Regulations -3-4
The illusions believe that the US sanctions have limited impact on the Sudanese state, so they do not consider lifting them an urgent priority. We tell them that we agree with the transitional process that the US sanctions are the most important priorities because the US sanctions have stopped the development of the Sudanese private sector by depriving it of foreign and direct foreign investment. Of the international financial capital companies to work or deal with Sudan under the old system for fear of falling under the laws of the United States, the Sudanese private sector was denied the import of capital and investment returns. The impact of the sanctions on the public and private sectors did not stop, but exceeded the issue of sanctions until it affected the individual human being. Expatriates were unable to transfer their support to their families and parents were unable to send banks to their children. The medicine and spare parts even reached the impact of sanctions for humanitarian aspects.
The US sanctions brought by the old regime for its political misconduct against Sudan were not a single decision lifted by one decision "with a push", but a complex package that restricted US trade and investment in Sudan, froze Sudanese state-owned funds in the United States and hindered many human resource development activities. And technology movement. The naive and fictitious estimates of the old regime saw all these restrictions as subject to a political decision by the US administration, confirming the simplification and simplification and neglect of sanctions. It is true that most of the US sanctions were passed by Congress, but some of them were issued by the US administration in implementation of US laws or sanctions specifically targeting Sudan issued by the executive and legislative organs.
The penalties issued by the executive branch as orders of the President shall be reduced to:
Executive Order November 1997 Directive imposed comprehensive sanctions on Sudan.
(B) The Executive Order, April 2006, which extended the prohibition of persons
C- The executive order of September 2006, which confirmed the continuation of quarantine on government funds.
The Sudanese political reality that is moving towards consensus on peace and stopping the war requires the transitional government to compute the calculated conscious link between achieving peace and moving to normalize relations with the United States through quiet and graceful steps that combine communication with the administration and Congress to overcome the causes of real sanctions by establishing peace and a package of steps, positions and resolutions. Harmonizing with the moves in the Sudanese internal reality and the regional and international environments to emphasize the creation of the climate for the return of Sudan to the international community with a new vision and a new and a new regional role. We agree with the transitional government that the keys of the international community to achieve a peace process with all arms bearers and agree with all the Sudanese components in a different formulation constitutes the national environment for a new formulation in order to achieve positive results that make all the national building heading towards the future and supports stability and celebrates peace and supports the positive partnership for a better tomorrow with each The neighboring countries of the continental Sudan.
مابعد الهتاف
بقلم/حاتم بابكر عوض الكريم
الفترة الانتقالية والعقوبات الامريكية واللائحة الدولية للارهاب ( 3-4)
يظن الواهمون ان العقوبات الامريكية اثرها محدود على الدولة السودانية لهذا لا يعتبروا رفعها اولوية ملحة ، نقول لهم اننا نتفق مع العملية الانتقالية بان العقوبات الامريكية اهم الاولويات ذلك لان العقوبات الامريكية اوقفت تطور القطاع الخاص السوداني بحرمانه من التمويل الخارجي والاستثمار الاجنبي المباشرة وغير المباشر فلا تستطيع شركة من شركات راس المال المالي الدولية العمل اوالتعامل مع السودان في ظل النظام القديم خشية الوقوع تحت طائلة القوانين الامريكية فالقطاع الخاص السوداني حرم من استيراد راس المال وعائدات الاستثمارات. لم يقف تأثير العقوبات على القطاعين العام والخاص بل تعدى امر العقوبات حتى طالت الانسان الفرد فالمغتربين استحال عليهم تحويل دعمهم لذويهم كما عجز اولياء امور الطلاب من ارسال المصرفات لابنائهم.فقد ذهب اثر العقوبات لابعد من ذلك حتى لاستيراد الضروريات بسبب صعوبة فتح الاعتمادات مما عقد استيراد الغذاء والدواء وقطع الغيار بل وصل اثر العقوبات للجوانب الانسانية.
العقوبات الامريكية التي جلبها النظام القديم بسوء سلوكه السياسي على السودان لم تكن قرارا واحد ترفع بقرار واحد " بكبسة ذر" بل حزمة معقدة قيدت حركة التجارة والاستثمارات الامريكية في السودان كما جمدت الاموال المملوكة للدولة السودانية في الولايات المتحدة كما اعاقت العديد من النشاطات المتعلقة بتنمية الموارد البشرية وحركة التكنولوجيا. فالتقديرات الساذجة الواهمة للنظام القديم رات ان كل تلك القيود مرهونة بقرار سياسي من الادارة الامريكية مما يؤكد الاستسهال والتبسيط والاهمال لشان العقوبات. ان صحيح ان العقوبات الامريكية جلها صدر من الكونغرس ولكن بعضها صدر من الادارة الامريكية تنفيذ لقوانين امريكية او عقوبات استهدفت السودان تحديدا صادرة من الحهازين التنفيذي والتشريعي.
العقوبات التي صدرت من الجهاز التنفيذي كاوامر من الرئيس نخصرها في :
ا- الامر التنفيذي نوفمر 1997 بموجه فرضت عقوبات شاملة على السودان.
ب- الامر النفيذي ابريل 2006 الذي قضى بالتوسع في حظر الاشخاص
ج- الامر التنفيذي سبتمبر2006 الذي اكد على استمرار الحجر على الاموال الحكومية.
الواقع السياسي السوداني المتجه نحو التوافق حول السلام وايقاف الحرب يتطلب من الحكومة الانتقالية الربط الواعي المحسوب بين تحقيق السلام والتحرك من اجل تطبيع العلاقات مع الولايات المتحدة الامريكية عبر خطوات هادئة رشيقة تزاوج بين التواصل مع الادارة والكونغرس لتجاوز اسباب العقوبات الحقيقية باقرار السلام وحزمة من الخطوات والمواقف والقرارات المتناغمة مع التحركات في الواقع الداخل السوداني والبئتين الاقليمية والدولية تاكيدا على تهيئة المناخ لعودة السودان للمجتمع الدولي برؤية جديدة وفكرجديد ودور اقليمي جديد. نتفق مع الحكومة الانتقالية ان مفاتيح المجتمع الدولي في انجاز عملية سلام مع كل حملة السلاح وتوافق مع كل المكونات السودانية بصياغ مختلف يشكل البيئة الوطنية لصياغة جديدة سعيا لتحقيق نتائج ايجابية تجعل كل البناء الوطني يتجه نحو المستقبل ويدعم الاستقرار ويحتفي بالسلام ويدعم الشراكة الايجابية لغد افضل مع كل دول جوار السودان ( القارية) الحبيسة.
Comments
Post a Comment