Skip to main content

The state is in the consciousness of Darwinism --- Khaled Hassan Yousef


The state is in the consciousness of Darwinism
Khaled Hassan Yousef
The thought of the tribe represents the political ideology of Canton, the land of Punt, which is based on the link between the tribes of Daroud and specifically the hierarchical ones, there was a political alliances between these tribes historically, although the scene has not been free of side conflicts between the tribes themselves historically
It is no coincidence that the establishment of the canton came against the backdrop of the withdrawal of the rug from the urging of the feet of the politicians at the Cairo conference in 1996, and trying to put them as a drawing of Hussein Mohammed Farah Aidid, and his supporters, and the reality of wars that took place between the tribes of Darod and Huyi at the collapse of the Somali state has fueled it
The idea of ​​establishment is nostalgic for the reality of the Somali Salvation Front, which was founded in 1979 by a Hungarian political elite led by the first Somali opposition to cooperate with Ethiopia, represented by politician Mohamed Ali Qanouf, who held the post of former minister of justice and endowments after the control of the Council Military coup against Somalia in 1969.
In sum, the political thought that the Daroud project is based on has no national dimension. It is an isolationist state that wishes to restore the political reality of Somalia that existed before independence in 1960 or at best through the domination of the country by the canton
Apart from the isolationist context in question, there is no political idea from which the project can be launched, or a logical political program, after the effects of the conflict of the Darud with the Hoyi Isaac!
Canton, the land of the Punt, is a tribal state and a mere reproduction of the two volcanoes of Worsingley, both of which faded, urging the grip of Italy and Britain, and with the birth of Somalia in 1960l, it was merely a historical memory of time.
The legitimacy of the establishment stemmed from the desire of the tribal elite to differentiate themselves from their tribal rivals in the circles of Huwai, Ishaq and Shiah, even though their lands overlap with the lands of the latter
Devoting a geopolitical geography with a tribal structure, in itself a major problem, especially since there is no Somali tribe living in isolation from its general geographical environment.
And the awareness of Daroud pictured that a state of compromise among themselves sufficient and sufficient to find legitimacy to establish the separatist separatist canton, apart from the choice of Somali society
In another direction related to awareness and geography, those who formulated the canton did not take into account that many Somalis live with the same land in the land, and it is not in their interest to find themselves as minorities, after living in a common homeland and not an isolationist canton seeking only to separate them from their protection Back home
It is ironic to see Canton makers chanting about the unity of Somalia, or dreaming of it!
While their behavior is far from those aspirations and their practices are a break with the dream of Somalia, and they have included lands not inhabited by their tribe as an example of the Directorate of Eil Afwin
The directorates of Aregabo, Jalkai and Buhodli represent districts inhabited by people from these conflicting tribes. Therefore, thinking of a tribal state is illogical and stems from the idea of ​​conflict itself, not an introduction or a goal to solve a political conflict
It is strange that the Puntland canton is expected to become a political model in Somalia, no matter how it tries to align itself with the political federation with which Japan is a camel, and its presence as a precarious reality for a true Somali unity
Source: For Somalia
Khaled Hassan Yousef
الدولة في وعي الدارود
خالد حسن يوسف
فكر القبيلة يمثل العقيدة السياسية لكانتون أرض البونت الذي يرتكز على الرابطة بين قبائل دارود وتحديدا الهرتي منها، ما كان قائما من تحالفات سياسية بين هذه القبائل تاريخيا، وإن كان المشهد لم يخلو من صراعات جانبية بين القبائل ذاتها تاريخيا.
وليس من المصادفة أن تأسيس الكانتون جاء على خلفية سحب البساط من تحث أقدام السياسيين الدارود في مؤتمر القاهرة ١٩٩٦، ومحاولة وضعهم كتبع لحسين محمد فارح عيديد، وأنصاره، كما أن واقع الحروب التي تمت بين قبائل دارود وهويي عند إنهيار الدولة الصومالية قد غذى ذلك الأمر.
كما أن فكرة التأسيس ذات حنين تاريخي إلى واقع جبهة الخلاص الصومالي Somali Salvation Front ذلك التنظيم الذي تأسس في عام ١٩٧٩ من قبل نخبة سياسية مجيرتينية تصدرهم أول معارض صومالي يتعاون مع إثيوبيا ممثلا بالسياسي محمد علي قنوف، والذي تقلد منصب وزير سابق للعدل والأوقاف بعد سيطرة المجلس العسكري الانقلابي على الصومال في عام ١٩٦٩.
بالمحصلة فإن الفكر السياسي الذي ينطلق منه مشروع الدارود ليس ذو بعد وطني، بل هو بحالة انعزالية ترغب في إعادة الواقع السياسي الصومالي الذي كان قائما قبل الاستقلال في عام ١٩٦٠ أو في أحسن الأحوال من خلال تغليب سيطرة الكانتون على البلد.
وبعيدا عن السياق الانعزالي الوارد ليست هناك فكرة سياسية بحثة ينطلق منها المشروع، أو برنامج سياسي منطقي، وذلك بعد تجاوز تأثيرات صراع الدارود مع كل من الهويي الإسحاق!
كانتون أرض البونت دولة قبيلة ومجرد استنساخ لسلطنات مجيرتين وورسنجلي وكلاهما تلاشت تحث قبضة ايطاليا وبريطانيا، ومع ميلاد الصومال في عام ١٩٦٠l كانتا مجرد ذكرى تاريخية طولها الزمن.
مشروعية التأسيس انطلقت من رغبة النخبة القبلية في التمايز عن منافسيها القبليين في أوساط الهويي والإسحاق ومن شايعهم، رغم أن أراضيهم تتداخل مع أراضي الأخيرين.
تكريس جغرافيا سياسية ذات بنية قبلية، وذلك بحد ذاته إشكالية كبيرة خاصة وأنه ليست هناك قبيلة صومالية تعيش بمعزل عن محيطها الجغرافي العام.
ووعي الدارود صور لهم أن حالة تراضي فيما بينهم كفيلة وكافية لإيجاد المشروعية لتأسيس الكانتون العنصري الانفصالي، وبمعزل عن خيار المجتمع الصومالي.
وفي إتجاه أخر وذو صلة بالوعي والجغرافيا، فإن من صاغوا الكانتون لم يأخذوا في اعتبارهم أن هناك الكثير من الصوماليين يقطنون مع الدارود في الأرض ذاتها، وليس من مصلحتهم أن يجدوا ذاتهم كاقليات، بعد أن عاشوا في وطن مشترك وليس كانتون انعزالي يسعى إلا فصلهم عن لحمتهم في الوطن!
ومن المفارقة أن ترى من صانعوا الكانتون وهم يتشدقون بالحديث عن وحدة الصومال، أو يحلمون بها!
في حين أن سلوكهم بعيد عن تلك التطلعات واتيانهم ممارسات على قطيعة مع الحلم الصومالي، كما أنهم أدرجوا أراضي لا تقطنها قبيلتهم كمثال مديرية عيل أفوين.
ومديريات عيرجابو وجالكعيو وبوهودلي يمثلون مديريات يقطنها سكان من تلك القبائل المتنازعة، وبالتالي فإن التفكير في دولة قبلية غير منطقي وينطلق من فكرة الصراع ذاتها وليس مقدمة أو هدف لحل صراع سياسي عديم!
لدى من الغرابة أن ينتظر أن يصبح كانتون أرض البونت كنموذج سياسي في الصومال، مهما حاول أن يتماهى مع الفيدرالية السياسية التي ياباني معها جملتا، ووجوده يشكل كواقع معيق لوحدة صومالية حقيقية.
المصدر: من اجل الصومال
خالد حسن يوسف
ربما تحتوي الصورة على: ‏‏١٠‏ أشخاص‏

Comments

Popular posts from this blog

Mona Farouk reveals scenes of "scandalous video"Egyptian actress Mona Farouk appeared on

Mona Farouk reveals scenes of "scandalous video"Egyptian actress Mona Farouk appeared on Monday in a video clip to discuss the details of the case she is currently facing. She recorded the first video and audio statements about the scandalous video that she brings together with Khaled Youssef.Farouk detonated several surprises, on the sidelines of her summons to the Egyptian prosecution, that Khalid Youssef was a friend of her father years ago, when she was a young age, and then collected a love relationship with him when she grew up, and married him in secret with the knowledge of her parents and her father and brother because his social status was not allowed to declare marriage .Muna Farouk revealed that the video was filmed in a drunken state. She and her colleague Shima al-Hajj said that on the same day the video was filmed, she was at odds with Shima, and Khaled Yusuf repaired them and then drank alcohol.She confirmed that Youssef was the one who filmed the clips whil

الحلقة 20 هنادي المطلقة والمحلل (ماذا قال كتاب العرب في هنادي)-----------Khalid Babiker

• الجنس شعور فوضوي يتحكم في الذات والعقل . وله قوة ذاتية لا تتصالح إلا مع نفسها . هكذا قال أنصار المحلل الحلقة 20 هنادي المطلقة والمحلل (ماذا قال كتاب العرب في هنادي) أول طريق عبره الإنسان هو طريق الذكر . بعدها شهق وصرخ . تمرغ في الزيت المقدس . وجرب نشوة الأرغوس . عاجلا أم آجلا سيبحث عن هذا الطريق ( كالأسماك تعود إلى أرض ميلادها لتبيض وتموت ) . وسيعبره . سيعبره بحثا عن الديمومة . وسيشهق وسيضحك . لقد جاء إليه غريبا . سيظل بين جدرانه الدافئة غريبا . وحالما يدفع تلك الكائنات الحية الصغيرة المضطربة في الهاوية الملعونة سيخرج فقيرا مدحورا يشعر بخيانة ما ( ..... ) . لن ينسى الإنسان أبدا طريق الذكر الذي عبره في البدء . سيتذكره ليس بالذاكرة وإنما بالذكر . سيعود إليه بعد البلوغ أكثر شوقا وتولعا . ولن يدخل فيه بجميع بدنه كما فعل في تلك السنوات التي مضت وإنما سيدخل برأسه . بعد ذلك سيندفع غير مبال بالخطر والفضيحة والقانون والدين . الله هناك خلف الأشياء الصغيرة . خلف كل شهقة . كل صرخة مندفعا في الظلام كالثور في قاعة المسلخ . الله لا يوجد في الأشياء الكبيرة . في الشرانق . في المح . ينشق فمه . تن

Trusting Liar (#5) Leave a reply

Trusting Liar (#5) Leave a reply Gertruida is the first to recover.  “Klasie… ?” “Ag drop the pretence, Gertruida. You all call me ‘Liar’ behind my back, so why stop now? Might as well be on the same page, yes?” Liar’s face is flushed with anger; the muscles in his thin neck prominently bulging. “That diamond belongs to me. Hand it over.” “What are you doing? Put away the gun…” “No! This…,” Liar sweeps his one hand towards the horizon, “…is my place.  Mine!   I earned it! And you…you have no right to be here!” “Listen, Liar, we’re not the enemy. Whoever is looking for you with the aeroplane and the chopper….well, it isn’t us. In fact, we were worried about you and that’s why we followed you. We’re here to help, man!” Vetfaan’s voice is pleading as he takes a step closer to the distraught man. “Now, put down the gun and let’s chat about all this.” Liar hesitates, taken aback after clearly being convinced that the group  had hostile intentions. “I…I’m not sure I believe