Skip to main content

Academic Study of the Torah Is Essential, Not Just for Academics- Dr. RabbiNorman Solomon

Academic Study of the Torah Is Essential, Not Just for Academics
Academic Study of the Torah Is Essential, Not Just for Academics
Dr. RabbiNorman Solomon
On seven years of TheTorah.com
 Celebrating 7 years of Torah study enriched by contemporary scholarship
Congratulations to TheTorah.com, its staff, contributors and supporters, on completing its first Shemittah! We now have a substantial harvest of learning and wisdom to contemplate and enjoy, freely accessible to all who seek.
This is not a time to sit back and rest, but rather to reflect on what we are trying to do and whether our aims are being achieved.
Our task is not easy. On the one hand many of us are part of the community of Orthodox Jewry, a community largely defined by a traditional self-contained language, the language of Torah and mitzvot. At the same time we are citizens of an increasingly inter-connected world, where knowledge is no longer the possession of an elite, and no one tradition can claim a monopoly on learning. If the new knowledge concerned only things that lay outside our tradition, such as how to grow coffee crops, or what forms of religion were practiced by pre-Columbian Americans, we could simply add this to our store of information.
However, much of the new knowledge available is directly relevant to, and even contradictory to, what we have been taught. We can pretend it is not there, as is commonly done in fundamentalist circles such as those at whom ArtScroll publications are aimed, or we can acknowledge the truth whatever its source, which is the way of TheTorah.com, and face up to the consequences.
This is not as novel as it may seem. When Rashi, or Rashbam, carefully distinguishes דרש from פשט, reminding us that in matters of הלכה we are bound by the former, he is addressing the same problem; new knowledge—in this case, of the Hebrew language—challenges conventional understanding. But for us the problem is far more acute, since the store of available knowledge is now so much greater. No longer can we shelter in blissful ignorance of the age of the earth, the evolution of humankind or—to come to the most difficult point—the ways in which ancient texts were compiled, handed down and interpreted.
Historical study of Bible or Talmud is not just an optional extra for academics, it is an essential for all who are concerned with the meaning of these texts. It is futile to pretend that what results is perfectly consonant with the medieval traditions of Judaism as articulated by Rashi, Rambam and their successors. We respect and build on the foundations they laid down for us within the limits of the knowledge available to them, but we must move beyond.
From the point of view of traditionalists, what we are doing may appear both dangerous and destabilizing. While we must acknowledge their fears, we must have the courage to proceed with our vision of where truth lies, and in our conviction that we retain the essence of our tradition more faithfully than those who resist the new knowledge. After all, even the most traditional among us have learned to live with the knowledge that the earth is neither flat nor the center of the universe, and (contrary for instance to Rambam) matter consists of atoms and blood circulates around the body. Equally, we must come to terms with the new knowledge of history, literature and society. TheTorah.com shows us how.
Let us look forward בע'ה to many more שמיטות and a great יובל!
Dr. Rabbi Norman Solomon was a Fellow (retired) in Modern Jewish Thought at the Oxford Centre for Hebrew and Jewish Studies. He remains a member of Wolfson College and the Oxford University Teaching and Research Unit in ...
الدراسة الأكاديمية للتوراة ضرورية وليست للأكاديميين فقط
دكتور ربي نورمان سليمان
في سبع سنوات من TheTorah.com
 الاحتفال بمرور 7 سنوات على دراسة التوراة المخصب بمنح دراسية معاصرة
تهانينا لموقع TheTorah.com وموظفيه ومساهميه ومؤيديه على إكمالهم الشميته الأولى! لدينا الآن حصاد كبير من التعلم والحكمة للتأمل والاستمتاع ، ويمكن الوصول إليه مجانًا لجميع الباحثين عنه.
هذا ليس وقتًا للراحة والراحة ، بل للتأمل في ما نحاول القيام به وما إذا كانت أهدافنا تتحقق.
مهمتنا ليست سهلة. من ناحية ، يعتبر الكثير منا جزءًا من مجتمع اليهود الأرثوذكس ، وهو مجتمع يتم تعريفه إلى حد كبير بلغة تقليدية قائمة بذاتها ، وهي لغة التوراة وميتزفوت. في الوقت نفسه ، نحن مواطنون في عالم مترابط بشكل متزايد ، حيث لم تعد المعرفة تمتلك النخبة ، ولا يمكن لأحد أن يدعي احتكار التعلم. إذا كانت المعرفة الجديدة تتعلق فقط بالأشياء التي تقع خارج تقاليدنا ، مثل كيفية زراعة محاصيل القهوة ، أو أشكال الدين التي مارسها الأمريكيون قبل العصر الكولومبي ، فيمكننا ببساطة إضافة هذا إلى مخزن المعلومات الخاص بنا.
ومع ذلك ، فإن الكثير من المعرفة الجديدة المتاحة لها صلة مباشرة بما تعلمناه ، بل وتتناقض معه. يمكننا التظاهر بأنه ليس هناك ، كما يحدث عادة في الدوائر الأصولية مثل تلك التي تستهدف منشورات ArtScroll ، أو يمكننا أن نعترف بالحقيقة مهما كان مصدرها ، وهو طريق TheTorah.com ، ومواجهة العواقب .
هذه ليست رواية كما قد تبدو. عندما راشد، أو راشبام، بعناية يميز דרש من פשט، يذكرنا بأن في مسائل הלכה تربطنا بها في السابق، هو معالجة نفس المشكلة. المعرفة الجديدة - في هذه الحالة ، للغة العبرية - تتحدى الفهم التقليدي. لكن المشكلة بالنسبة لنا أكثر حدة ، لأن مخزن المعرفة المتاحة أصبح أكبر بكثير الآن. لم يعد بإمكاننا أن نلجأ إلى جهل هادئ بعصر الأرض ، وتطور البشرية ، أو - للوصول إلى أصعب نقطة - الطرق التي تم بها تجميع النصوص القديمة وتسليمها وتفسيرها.
الدراسة التاريخية للكتاب المقدس أو التلمود ليست مجرد إضافة اختيارية للأكاديميين ، فهي ضرورية لجميع المهتمين بمعنى هذه النصوص. من غير المجدي التظاهر بأن النتائج تتوافق تمامًا مع تقاليد اليهودية في العصور الوسطى كما عبر عنها راشي ورامبام وخلفاؤهم. نحن نحترم ونبني على الأسس التي وضعوها لنا في حدود المعرفة المتاحة لهم ، ولكن يجب أن نتجاوزها.
من وجهة نظر التقليديين ، فإن ما نقوم به قد يبدو خطيراً ومزعزعاً للاستقرار. بينما يجب أن نعترف بمخاوفهم ، يجب أن تكون لدينا الشجاعة للمضي قدمًا في رؤيتنا حيث تكمن الحقيقة ، وفي قناعتنا بأننا نحتفظ بجوهر تقاليدنا بأمانة أكثر من أولئك الذين يقاومون المعرفة الجديدة. بعد كل شيء ، حتى الأكثر تقليدية بيننا تعلمت العيش مع العلم بأن الأرض ليست مسطحة ولا مركز الكون ، وتتكون المادة (على سبيل المثال من Rambam) من الذرات ويدور الدم حول الجسم. وبالمثل ، يجب أن نتوافق مع المعرفة الجديدة بالتاريخ والأدب والمجتمع. يوضح لنا TheTorah.com كيف.
دعونا نتطلع בע'ה للعديد من أكثر שמיטות وיובל عظيم!

كان الدكتور الحاخام نورمان سليمان زميلًا (متقاعدًا) في الفكر اليهودي الحديث في مركز أكسفورد للدراسات العبرية واليهودية. وهو لا يزال عضوا في كلية ولفسون ووحدة التدريس والبحث بجامعة أكسفورد

Comments

Popular posts from this blog

Mona Farouk reveals scenes of "scandalous video"Egyptian actress Mona Farouk appeared on

Mona Farouk reveals scenes of "scandalous video"Egyptian actress Mona Farouk appeared on Monday in a video clip to discuss the details of the case she is currently facing. She recorded the first video and audio statements about the scandalous video that she brings together with Khaled Youssef.Farouk detonated several surprises, on the sidelines of her summons to the Egyptian prosecution, that Khalid Youssef was a friend of her father years ago, when she was a young age, and then collected a love relationship with him when she grew up, and married him in secret with the knowledge of her parents and her father and brother because his social status was not allowed to declare marriage .Muna Farouk revealed that the video was filmed in a drunken state. She and her colleague Shima al-Hajj said that on the same day the video was filmed, she was at odds with Shima, and Khaled Yusuf repaired them and then drank alcohol.She confirmed that Youssef was the one who filmed the clips whil

الحلقة 20 هنادي المطلقة والمحلل (ماذا قال كتاب العرب في هنادي)-----------Khalid Babiker

• الجنس شعور فوضوي يتحكم في الذات والعقل . وله قوة ذاتية لا تتصالح إلا مع نفسها . هكذا قال أنصار المحلل الحلقة 20 هنادي المطلقة والمحلل (ماذا قال كتاب العرب في هنادي) أول طريق عبره الإنسان هو طريق الذكر . بعدها شهق وصرخ . تمرغ في الزيت المقدس . وجرب نشوة الأرغوس . عاجلا أم آجلا سيبحث عن هذا الطريق ( كالأسماك تعود إلى أرض ميلادها لتبيض وتموت ) . وسيعبره . سيعبره بحثا عن الديمومة . وسيشهق وسيضحك . لقد جاء إليه غريبا . سيظل بين جدرانه الدافئة غريبا . وحالما يدفع تلك الكائنات الحية الصغيرة المضطربة في الهاوية الملعونة سيخرج فقيرا مدحورا يشعر بخيانة ما ( ..... ) . لن ينسى الإنسان أبدا طريق الذكر الذي عبره في البدء . سيتذكره ليس بالذاكرة وإنما بالذكر . سيعود إليه بعد البلوغ أكثر شوقا وتولعا . ولن يدخل فيه بجميع بدنه كما فعل في تلك السنوات التي مضت وإنما سيدخل برأسه . بعد ذلك سيندفع غير مبال بالخطر والفضيحة والقانون والدين . الله هناك خلف الأشياء الصغيرة . خلف كل شهقة . كل صرخة مندفعا في الظلام كالثور في قاعة المسلخ . الله لا يوجد في الأشياء الكبيرة . في الشرانق . في المح . ينشق فمه . تن

Trusting Liar (#5) Leave a reply

Trusting Liar (#5) Leave a reply Gertruida is the first to recover.  “Klasie… ?” “Ag drop the pretence, Gertruida. You all call me ‘Liar’ behind my back, so why stop now? Might as well be on the same page, yes?” Liar’s face is flushed with anger; the muscles in his thin neck prominently bulging. “That diamond belongs to me. Hand it over.” “What are you doing? Put away the gun…” “No! This…,” Liar sweeps his one hand towards the horizon, “…is my place.  Mine!   I earned it! And you…you have no right to be here!” “Listen, Liar, we’re not the enemy. Whoever is looking for you with the aeroplane and the chopper….well, it isn’t us. In fact, we were worried about you and that’s why we followed you. We’re here to help, man!” Vetfaan’s voice is pleading as he takes a step closer to the distraught man. “Now, put down the gun and let’s chat about all this.” Liar hesitates, taken aback after clearly being convinced that the group  had hostile intentions. “I…I’m not sure I believe