Skip to main content

Hatem Babiker Awad Al-Karim----Collective management of the national crisis


Collective management of the national crisis.
No to violence ... no to character protests for an armed rebellion
Hatem Babiker Awad Al-Karim
Yes, there is violence from the rulers, and this is justified by virtue of responsibility. And there is another violence from the protesters who chose violence as a political method. These are peaceful enemies. The peaceful loss means the abortion of the people's dreams of change ... The advocates of violence from every direction will try to distort the people's choice in arranging their state and establishing its unity. Patriotism ... protesters must control the rhythm of the protests and curb the primitive feelings recessive in terms of revenge, violence and recovery. This measure may close the doors to lure the peaceful people to the civil war ... I can confirm that anxiety has begun from the advocates of violence - those with a short breath from here and there are bored and fight a letter. A trajectory The peaceful Gaj came to an armed rebellion in order to use the violence machine from the two parties that were interrupted by the peacefulness of the people and their maturity and wisdom and the characteristics of their national personality ... My sons are my people my brothers do not allow violence to flow to our homeland and multiply the pain this noble people suffers from the sadness, poverty, starvation and impoverished people ... everyone is not Your choice is to stick to the peace, to cross this natural accidental crisis in the history of nations and peoples. The cost of peaceful protests is less easy and less than a million times from slipping and drifting to armed confrontation .... It is too early for all of us to besiege the spirit of revenge, healment and violence, and the shortness of the soul. Political problems are solved by political mechanisms, so the easiest ways for homeland death, violence and counter-violence are executed with premeditation, surveillance, and coexistence when the logic is raised. Violence, strength, and inevitably violence hinder democratic transformation and the release of freedoms ... In victorious civil wars, it is defeated, so there is no victory for any party when the destruction prevails and the country falls under the tutelage of the two dimensions and the relatives ... Everyone has a historic opportunity to produce Sudan on new foundations through a national dialogue that sends The national characteristic of pollinating ideas, opinions and perceptions through moving the dimensions of collective, rational and sincere will and the joint ability to manage the temporary crisis in favor of building the homeland and shaping the future for this generation and future generations.
No to violence..no lies, rumors and emotions.
Yes to peace ... yes to dialogue as a single rational approach.
Omdurman
15 / January / 2019
Hatem Babiker Awad Al-Karim
الادارة الجماعية للازمة الوطنية.
لا للعنف... لا لحرف الاحتجاجات لتمرد مسلح
حاتم بابكر عوض الكريم
نعم هناك عنف من الحكام وهذا مبرر بحكم المسؤلية.وهناك عنف اخر من المحتجين الذين اختاروا العنف منهج سياسي هؤلاء اعداء سلمية الاحتجاجات وضياع السلمية يعني اجهاض احلام الشعب في التغير... دعاة العنف من كل اتجاه سيحاولون ان يحرفوا خيار الشعب في ترتيب دولته ويؤسس لوحدته الوطنية..لابد للمحتجين من ضبط ايقاع الاحتجاجات ولجم المشاعر البدائية المنتحية ناحية الانتقام والعنف والتشفي هذا الاجراء قد يغلق الابواب لاستدراج الشعب المسالم للحرب الاهلية...استطيع ان اؤكد انه بدأ القلق من دعاة العنف - ذوي النفس القصير من هنا وهناك اصابهم الملل ويكافحوا حرف مسار الاحتجاج السلمي الى تمرد مسلح كي يستخدموا آلة العنف من الطرفين التي عطلتها سلمية الشعب ونضجه وحكمته وخصائص شخصيته الوطنية...ابنائي شعبي اخوتي لا تسمحوا بتسريب العنف الى وطننا ومضاعفة الالم يكفي هذا الشعب النبيل ما عاشه من حزن وفقر وتجويع وافقار ... الجميع لا خيار لكم سوى التمسك بالسلمية لعبور هذه الازمة العرضية الطبيعية في تاريخ الامم والشعوب. كلفة الاحتجاجات السلمية اهون واقل مليون مرة من الانزلاق والانجراف للمواجهة المسلحة....من المبكر علينا جميعا محاصرة روح الانتقام والتشفي والعنف، وقصر النفس فالمشكلات السياسية تحل بالآليات السياسية فاسهل الطرق لموت الاوطان العنف والعنف المضاد تعدم مع سبق الاصرار والترصد وشائج التعايش حين يعلو منطق العنف والقوة وحتما العنف يعيق التحول الديمقراطي واطلاق الحريات...ففي الحروب الاهلية المنتصر مهزوم فلا نصر لاي طرف حين يسود الدمار ويقع الوطن تحت وصاية الابعدين والاقربين...الجميع لديكم فرصة تاريخية لانتاج السودان على اسس جديدة عبر حوار وطني يبعث الشخصية الوطنية بتلاقح الافكار والاراء والتصورات من خلال تحريك ابعاد الجماعية والعقلانية والارادة الصادقة والقدرة المشتركة لادارة الازمة المؤقته لصالح بناء الوطن وتشكيل المستقبل لهذا الجيل والاجيال القادمة.
لا للعنف..لا للاكاذيب والشائعات ودقدقة العواطف.
نعم للسلمية...نعم للحوار كمدخل عقلاني وحيد.
ام درمان
15/يناير/2019

حاتم بابكر عوض الكريم

Comments

Popular posts from this blog

Mona Farouk reveals scenes of "scandalous video"Egyptian actress Mona Farouk appeared on

Mona Farouk reveals scenes of "scandalous video"Egyptian actress Mona Farouk appeared on Monday in a video clip to discuss the details of the case she is currently facing. She recorded the first video and audio statements about the scandalous video that she brings together with Khaled Youssef.Farouk detonated several surprises, on the sidelines of her summons to the Egyptian prosecution, that Khalid Youssef was a friend of her father years ago, when she was a young age, and then collected a love relationship with him when she grew up, and married him in secret with the knowledge of her parents and her father and brother because his social status was not allowed to declare marriage .Muna Farouk revealed that the video was filmed in a drunken state. She and her colleague Shima al-Hajj said that on the same day the video was filmed, she was at odds with Shima, and Khaled Yusuf repaired them and then drank alcohol.She confirmed that Youssef was the one who filmed the clips whil

الحلقة 20 هنادي المطلقة والمحلل (ماذا قال كتاب العرب في هنادي)-----------Khalid Babiker

• الجنس شعور فوضوي يتحكم في الذات والعقل . وله قوة ذاتية لا تتصالح إلا مع نفسها . هكذا قال أنصار المحلل الحلقة 20 هنادي المطلقة والمحلل (ماذا قال كتاب العرب في هنادي) أول طريق عبره الإنسان هو طريق الذكر . بعدها شهق وصرخ . تمرغ في الزيت المقدس . وجرب نشوة الأرغوس . عاجلا أم آجلا سيبحث عن هذا الطريق ( كالأسماك تعود إلى أرض ميلادها لتبيض وتموت ) . وسيعبره . سيعبره بحثا عن الديمومة . وسيشهق وسيضحك . لقد جاء إليه غريبا . سيظل بين جدرانه الدافئة غريبا . وحالما يدفع تلك الكائنات الحية الصغيرة المضطربة في الهاوية الملعونة سيخرج فقيرا مدحورا يشعر بخيانة ما ( ..... ) . لن ينسى الإنسان أبدا طريق الذكر الذي عبره في البدء . سيتذكره ليس بالذاكرة وإنما بالذكر . سيعود إليه بعد البلوغ أكثر شوقا وتولعا . ولن يدخل فيه بجميع بدنه كما فعل في تلك السنوات التي مضت وإنما سيدخل برأسه . بعد ذلك سيندفع غير مبال بالخطر والفضيحة والقانون والدين . الله هناك خلف الأشياء الصغيرة . خلف كل شهقة . كل صرخة مندفعا في الظلام كالثور في قاعة المسلخ . الله لا يوجد في الأشياء الكبيرة . في الشرانق . في المح . ينشق فمه . تن

Trusting Liar (#5) Leave a reply

Trusting Liar (#5) Leave a reply Gertruida is the first to recover.  “Klasie… ?” “Ag drop the pretence, Gertruida. You all call me ‘Liar’ behind my back, so why stop now? Might as well be on the same page, yes?” Liar’s face is flushed with anger; the muscles in his thin neck prominently bulging. “That diamond belongs to me. Hand it over.” “What are you doing? Put away the gun…” “No! This…,” Liar sweeps his one hand towards the horizon, “…is my place.  Mine!   I earned it! And you…you have no right to be here!” “Listen, Liar, we’re not the enemy. Whoever is looking for you with the aeroplane and the chopper….well, it isn’t us. In fact, we were worried about you and that’s why we followed you. We’re here to help, man!” Vetfaan’s voice is pleading as he takes a step closer to the distraught man. “Now, put down the gun and let’s chat about all this.” Liar hesitates, taken aback after clearly being convinced that the group  had hostile intentions. “I…I’m not sure I believe