Renaissance
During the Renaissance, a secular political philosophy began to emerge after nearly a century of political and theological thought in Europe. One of the most influential works of this emerging period was The Prince by Niccol Machiavelli, written between 1512-1511 and published in 1532, after Machiavelli's death. This work, as well as his other book Discourses on Livy, a rigorous analysis of the classical period, made a major impact on modern political thought in the West. A minority of people (including Jean-Jacques Rousseau) have interpreted the prince as a (laughingly satirical) satire directed at the Medici after their restoration of Florence and their subsequent expulsion of Machiavelli. Although the work was written for the Medici in order to influence them to free him from exile, Machiavelli supported the Republic of Florence rather than the Medici oligarchy. In any case, Machiavelli offers a somewhat pragmatic and associative view of politics, making good and evil merely a means to an end, the preservation of political power. Thomas Hobbes, known for his social contract theory, continued to expand this view at the beginning of the seventeenth century during the English Renaissance.
John Locke in particular embodied this new age of political theory with his two Treatises on Civil Government. In this work, Locke proposes a state of nature theory that directly complements his concept of how political development occurs and how it can be established by contractual obligation. Locke worked to refute the paternalistic political theory founded by Sir Robert Filmer, in favor of a natural order based on the nature of a specific system.
صر النهضة
خلال عصر النهضة، بدأت فلسفة سياسية علمانية بالظهور بعد نحو قرن من الفكر السياسي اللاهوتي في أوروبا. كان الأمير لنيكولو مكيافيلي من أكثر الأعمال تأثيرًا خلال هذه الفترة الناشئة، وقد كتبه بين عامي 1512-1511 ونُشر عام 1532 ، بعد وفاة مكيافيلي. أحدَث هذا العمل، وكذلك كتابه الآخر نقاشات حول ليفي، وهو تحليل دقيق للفترة الكلاسيكية، تأثيرًا كبيرًا في الفكر السياسي الحديث في الغرب. فسّرت أقلية من الأشخاص (من ضمنهم جان جاك روسو) الأمير على أنه هجاء (ساخر بشكل مبطن) موجه نحو آل ميديشي بعد استعادتهم لفلورنسا وطردهم اللاحق لمكيافيلي منها. على الرغم من أن العمل قد كُتب لعائلة الميديشي من أجل التأثير عليهم لتحريره من المنفى، فقد دعم مكيافيلي جمهورية فلورنسا بدلًا من حكم الأقلية الخاص بعائلة ميديشي. على أي حال، يقدم مكيافيلي نظرة عملية وترابطية إلى حد ما للسياسة، جاعلًا فيها الخير والشر مجرد وسيلة لتحقيق غاية، ألا وهي الحفاظ على السلطة السياسية. يواصل توماس هوبز، المعروف بنظريته للعقد الاجتماعي، توسيع هذا الرأي في بداية القرن السابع عشر خلال عصر النهضة الإنجليزية.
جسّد جون لوك على وجه الخصوص هذا العصر الجديد للنظرية السياسية بعمله رسالتان في الحكم المدني. يقترح لوك في هذا العمل نظريةً لحالة الطبيعة والتي تكمل بشكل مباشر مفهومه حول كيفية حدوث التنمية السياسية وكيف يمكن تأسيسها بواسطة الالتزام التعاقدي. عمل لوك على دحض النظرية السياسية الأبوية التي أسسها السير روبرت فيلمر، وذلك لصالح نظام طبيعي مبني على الطبيعة الموجودة في نظام محدد.
Comments
Post a Comment